سیمان فارس در شیراز از انواع سیمان سیاه است که یکی از مصالح بسیار پر کاربرد در ساخت و ساز است. از ابتدا تا انتهای کار همواره از این محصول استفاده می شود و از مصالح اصلی صنعت ساختمان سازی می باشد. تیره بودن رنگ سیمان سیاه به دلیل وجود سولفات آهن و سولفات منیزیم است. همچنین دوده ناشی از سوخت در هنگام پخت سیمان نیز باعث تیرگی رنگ آن می شود.

سیمان سیاه

سیمان سیاه در بتن ریزی و مرحله سفت کاری کاربرد دارد. به عبارتی بهترین گزینه برای بتن ریزی استفاده از سیمان سیاه است. همچنین در کاشی کاری ساختمان از ملات سیمان سیاه برای چسباندن کاشی و سرامیک استفاده می شود. سیمان سیاه مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. به همین دلیل در صنایع پل و تونل سازی و ساخت و ساز بنادر از سیمان سیاه استفاده می کنند.

انواع سیمان فارس

این سیمان در دو نوع تیپ ۲ و تیپ ۵ عرضه می شود که هر کدام با توجه به موقعیت مورد استفاده قرار می گیرند.

سیمان فارس تیپ ۲

سیمان فارس تیپ ۲ برای زمین های سولفاته و خاک های شوره دار نسبت به تیپ ۱ مقاومت بیشتری دارند. همچنین در زمان فعل و انفعالات شیمیایی حرارت کمتری تولید می کنند. این نوع سیمان نسبت به سیمان تیپ ۱ مقاومت فشاری کمتر دارد ولی در برابر خورندگی مقاومت بیشتری دارد. به همین دلیل برای استفاده در مکان هایی که بتن با خورشید تماس دارد مانند فنداسیون سازی، دیواره پل ها و دیوار های حائل مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سیمان برای ساختمان های حجیم استفاده می شود و برای استفاده در محیط های سرد مناسب نیست.

سیمان فارس تیپ ۵

این نوع از سیمان فارس به سیمان ضد سولفات نیز معروف است. زیرا برای استفاده در بتن هایی که در معرض حمله سولفات ها قرار دارند، مناسب است. در بتن هایی که در تماس زیاد با خاک یا آب زیرزمینی حاوی املاح سولفات باشند، از این سیمان استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − یک =